Az egyetem valódi értéke az AI-korszakban
Nem a gyakorlat, hanem a mindset
Pár napja szembejött velem a cio.com egyik cikke, amely azt állította: az egyetemek informatikai képzései már nem készítenek fel az AI-korszakra, és a diploma egyre kevésbé releváns.
Nem tudtam elmenni mellette - elolvastam, és bár vannak benne igaz gondolatok, az egész megközelítéssel nem értek egyet.
Előbb érdemes tisztázni, mit adott nekünk eddig az AI (és mit nem), és mi a valódi célja az egyetemnek.
A videóban arról beszélek, hogy:
az AI hatása jelenleg sokkal kisebb, mint amilyen narratívát a média és a nagyvállalatok köré építenek, és nem is várható a közeljövőben, hogy ez radikálisan változna;
a nagy tech-leépítések mögött nem az AI transzformatív hatása áll;
az eddig mérhető produktivitásnövekedés minimális;
az egyetemek értéke nem a gyakorlati képzésben van -
hanem a mély tudásban, a gondolkodási mintákban és a mindset formálásában.
Gyakorlati tudást ma bárki fel tud szedni YouTube-ról vagy online kurzusokból.
A gondolkodást - azt, hogy hogyan értsünk meg komplex rendszereket, algoritmusokat, matematikai alapokon - ezt az egyetemek adják hozzá a hivatásunkhoz.
Ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek egyetemre kell mennie.
De azt igen, hogy lesöpörni az egyetemek értékét az AI-ra hivatkozva: felszínes és félrevezető.
👇 A teljes gondolatmenetet itt tudod megnézni:
Gyere, és csatlakozz a Szoftverfejlesztés és Önfejlesztés zárt FB csoporthoz, ha szeretnél mélyebben is beszélgetni ezekről a témákról!
Videóban elhangzottakhoz kapcsolódó linkek:
Az eredeti cio.com cikk
Google DORA kutatás
Nobel-díjas közgazdász cáfolja az AI-jal kapcsolatos túlzott várakozásokat
Microsoft CEO, Satya Nadellaval készített interjúrészlet az AI-nak a globális GDP-re tett eddigi hatásáról


